Ook gedurende de coronacrisis houden wij succes toegankelijk. lees meer!
Digitale eendjes voor het goede doel
Ronde tafel 174 | web development

Spetter spieter spaterrr, lekker in het waterrrr 🐥 Zo ook de 10.000 badeendjes die ieder jaar een duik nemen in de Jeker tijdens de Duckrace Maastricht. Hierdoor kan de Ronde Tafel 174 een mooie donatie doen aan het goede doel. Maar wat heb je nog meer nodig voor zo’n evenement, behalve goed weer en heel veel knalgele eendjes?

Het succes van de Duckrace had zich al in de jaren voordat wij ons als sponsor meldden bewezen. Ieder jaar opnieuw vulde het stadspark in Maastricht zich met jong en oud om de race van de eendjes mee te maken en kans te maken op mooie prijzen. Dit alles onder toeziend oog van een notaris, omdat het evenement onder de Nederlandse Kansspelwet valt. Eendjes werden handmatig genummerd en loten voor deze eendjes konden alleen ‘offline’ worden gekocht. Dit werkte foutloos maar had twee nadelen: online verkoop was niet mogelijk en er was nogal wat werk gemoeid met de administratie. Beide factoren stonden een stijging in de verkoop (dus grotere donatie aan het goede doel) in de weg.

Als eerste stap in de digitalisatie van Duckrace Maastricht ontwikkelden wij een nieuwe, responsive marketingwebsite en een daaraan gekoppeld online bestelsysteem. Met dit bestelsysteem kunnen, in tegenstelling tot voorgaande jaren, ook loten online worden gekocht. Een uitdaging hierin is uiteraard het synchroon houden van de papieren loten en de online verkochten loten, gekoppeld aan een waterdichte (no pun intended) verantwoording voor de notaris van het evenement. Mede door deze digitale transformatie stegen de verkoopcijfers in het eerste jaar van ons sponsorschap naar ongekende hoogte.

Maar we zijn nog niet klaar: het verkoopproces vereenvoudigen is slechts de eerste stap.

Een groot deel van de tijd van Ronde Tafel 174 gaat nog steeds in het handmatig nummeren van al deze badeendjes. Om ook dit efficiënter te laten verlopen zijn wij gestart met het uitdenken en ontwikkelen van de techniek waarmee we kunnen gaan werken met RFID-tags. Hiermee krijgt Iedere eend een unieke code, en deze unieke code wordt gekoppeld aan een lot. Door de inzet van RFID wordt twee weken werk teruggebracht naar enkele uren.

Door de tijdsbesparing die wij in deze intensieve samenwerking kunnen realiseren kunnen de vrijwilligers zich weer richten op hun kerntaak: het verkopen van nóg meer loten. Ieder lot is namelijk een hogere donatie aan het goede doel.

Vic D'Elfant
projecteigenaar
Opdrachtgever
Ronde tafel 174 | web development
Bekijk website
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op